Bolezen je krik užaljene duše
Bolezen je krik užaljene duše. Človek zboli, kadar duša ne dobiva več tistega, kar ji pripada
Vzroki bolezni
Človek raje umre, kot da bi se spremenil
Strah pred spremembo je trdovraten in ovira napredek. »Takšen/na pač sem. Kaj morem zato?« In ta stavek naj bi bil opravičilo, v resnici pa je samoobtožba tistih, ki so se vdali in se navadili biti to, kar so bili in kar so in ne sprejemajo življenja kot priložnosti, da bi se nenehno izboljševali.
Največji vpliv na naše telo imajo naša prepričanja, Zato, kdor se hoče pomladiti in ozdraveti, mora spremeniti staro, ustaljeno miselnost, kajti telo je sestavljeno iz energij in informacij, ne pa iz trdnih snovi.
Pričnite svoje telo doživljati kot tok življenjske energije, preobrazbe in inteligence in kmalu boste opazili, da se pomlajujete.
Za dobro zdravje naj bi namenili pol dela telesu, pol pa duševnemu razvoju. Vse skupaj pa naj se osredotoča na dihanje. Telo zavestno sledi umu, zato vsaka umska sprememba vpliva na telesno spremembo.
Psihosomatski vzorci bolezni
Bolezen in bolečina sta posledica hoje po napačni poti.
Meridian srca je povezan z radostjo.
Meridian jeter z jezo.
Meridian pljuč z žalostjo.
Meridianželodca s skrbjo.
Trebušne težave so povezane z grozo, strahom pred novim in nezmožnostjo sprejemanja novega.
Splošna bolehnost kaže na potrebo po duševnem počitku.
Kronične bolezni kažejo zavračanje sprememb, strah pred prihodnostjo in pomanjkanje občutka varnosti.
Težave s kostmi in okostjem so posledica miselnih pritiskov in napetosti.
Težave s kožo so posledica pomanjkanja življenjske radosti.
Prenizek krvni tlak je posledica pomanjkanja ljubezni v otroštvu, previsok krvni tlak pa posledica dolgotrajnega nerešenega čustvenega problema.
Zlatenica (hepatitis) je odpor, strah, jeza, sovraštvo, obsojanje sebe in drugih.
Jetra so sedež sovraštva in besa.
Žolčni kamen nastane zaradi zagrenjenosti, obsojanja in pretiranega ponosa.
Težave z dihanjem imajo ljudje, ki se bojijo polno živeti in zavračajo življenje.
Kašelj je izraz želje, da bi nas ljudje opazili.
Pljučnica je obup, utrujenost od življenja.
Prehlad je ozko razmišljanje in želja po umiku.
Revmatizem je posledica občutka žrtve, pomanjkanja ljubezni, kronična zagrenjenost in zamera.
Rak je huda duševna rana, dolgotrajna zamera, globoka skrivnost ali žalost in gojenje sovražnih čustev.
Težave s srcem se pojavijo zaradi dolgotrajnih čustvenih težav, pomanjkanja radosti, zakrknjenega srca.
Gangrena se razvije kot posledica utapljanja radosti s strupenimi mislimi.
Težave s koleni so trmast ego in nesposobnost, da bi se upognili, neprožnost, nepopustljivost.
Glavobol je samomalovaževanje, samokritičnost.
Težave z grlom, če se ne znaš postaviti sam zase, potlačena jeza, zadušena ustvarjalnost.
Zlata žila – preobremenjenost, strah pred skrajnimi roki, jeza na preteklost, bojazen pred opuščanjem.
Spolna nemoč je čudovit primer duševnega stanja na telesnega – kljubovanje prejšnji partnerki, strah pred materjo, občutek krivde, družbena prepričanja.
Sivi lasje so posledica stresa in vere v pritisk in napetost.
Živčnost se pojavi zaradi strahu, naglice, zaskrbljenosti, nezaupanja do življenja.
Že antični zdravniki so vedeli, da se telo človeka z razrvano dušo nagiba k zbolevanju. Zato so tudi imeli ideal: Zdrav duh v zdravem telesu. Še bolj so se tega zavedali tudi celo za današnje predstave nenavadno psihosomatsko ozaveščeni zdravniki zgodnjega novega veka, kakršna sta bila Nostradamus in Paracelsus.
Psihosomatska medicina se je začela s priznavanjem pomembnega deleža psihičnih značilnosti pri sedmih telesnih boleznih. Dandanašnji pa je že kar veliko zdravnikov, ki jim je jasno, da sleherni bolezni botrujejo duševne obremenitve. Akademska medicina sicer prodiranju holističnega pogleda nudi veliko odporov, predvsem zaradi strahu po izgubi svojih pozicij. Vendar je ta strah odveč, saj razumevanje vloge spiritualnih slepot in čustvenih zavor v nastanku bolezni ne nadomešča klasične medicine, ampak jo na smiseln način dopolnjuje. Dandanes vse bolj zori pogled, da so vse veje medicine med seboj komplementarne, ne pa alternativne.
Bistveno izhodišče holistične medicine je to, da nikoli ni bolno samo telo, ampak je bolan cel človek, nemški pisatelj Peter Altenberg je zapisal: »Bolezen je krik užaljene duše. Človek zboli, kadar duša ne dobiva več tistega, kar ji pripada.«
Motnje v telesnem delovanju se začnejo takrat, kadar človek ne obvlada razvojnih izzivov na duševni, torej mentalno – emocionalni ravni, ter začne izrivati bolečino in napetost, ki pri tem nastajata, v nezavedno, z drugo besedo v telo. Telo je odlagališče nedokončanih življenjskih nalog, ki jim v določenih trenutkih nismo ali pa nismo hoteli biti dorasli. Dosledno nezavednih problemov torej ni, saj se telesnih težav prej ali slej še kako zavemo, le njihovega pravega pomena več ne vemo.
Vsak bolezenski simptom ima svoje sporočilo
Psihosomatika odkriva tipične nerazrešene doživljajske vzorce, ki so privedli do posameznih telesnih simptomov. Vsak telesni sistem je namreč simbolično povezan s specifičnimi vrednostnimi ideali, prav tako specifičnimi miselnimi vzorci in naposled njim ustreznimi čustvenimi odzivi. Vsak bolezenski sindrom ima namreč svoje izredno sporočilo, o katerem zgolj govor o stresu ne pove popolnoma nič. O simbolični povezavi govorimo zato, ker je za zdravljenje že dovolj uporabna. Dejansko pa je zveza med človekovimi vrednotami, zamislimi in čustvenimi odzivi ter telesnimi sindromi ne samo simbolična, ampak energijsko-vzročna, kar je vedela že klasična kitajska medicina.
Vsi vemo, da so čustva osnovni energizator, zato je razumljivo, da imajo odkloni na tem področju usoden vpliv na telesno dogajanje. Poskus odpravljanja samega fizičnega simptoma zato še ne zdravi bolezni, saj je motnja več nivojska. Simptom se bo ponovil ali preobrazil v podobno obliko, vse dokler ne bomo korigirali čustvene odzivnosti. To pa bo trajno mogoče samo, če spoznamo tudi napačna stališča in lažne ideale, ki so botrovali čustvenemu nemiru, ter jih spremenimo.
Bolezen je opozorilo
Bolezen torej ni nekoristen pojav, ampak opozorilo, da tudi s človekovo duhovno, mentalno in emocionalno integriteto nekaj ni v redu. Zato je temeljni aksiom holistične medicine navidez paradoksni stavek: Bolezen je poskus ozdravljenja. Fizični simptomi v tej perspektivi kažejo, da je človek bolezen pogojil sam, s tem da je njegov miselni in čustveni odnos do stvarnosti neustrezen. Holistična medicina vsekakor govori o tem, da je za trajno ozdravljenje neke telesne motnje potrebno povečati razumevanje in sprejemanje avtentičnih življenjskih principov, kar z drugo besedo pomeni, da mora človek imeti odgovoren odnos do vseh ravni svojega bitja, če hoče biti tudi samo telesno zdrav.
Nobena bolezen torej ni naključna, ampak jo je človek zakrivil z zamujanjem potrebne rasti proti povezanosti in skladju svojega bitja. Človek je vedno odgovoren za svoje zdravstveno stanje, ker je njegov kreator z vsemi svojimi ideali, nameni, zamislimi in predsodki, privrženostmi in strahovi. Zato velja razumevanje psihosomatskih vzorcev jemati kot spodbudo in izziv, ne pa kot pokazatelj človekovih napak, zaradi katerih se bolnik lahko duševno še bolj obremeni.
Razumevanje psihosomatskega vzorca je neizogibni del pravega in celostnega zdravljenja, saj akademska medicina s svojimi sredstvi zdravi le telesne posledice motenj na globljih ravneh bitja, torej vrednostnih, miselnih in čustvenih konfliktov, pa ne. Bolnik se bo trajno pozdravil samo, če mu uspe preseči doživljajske blokade, ki so ga naposled tudi fizično prizadele. Akademska medicina ni odveč, ni pa tudi zadosti. Odprava telesnih simptomov sama zase, nepovezana z globljimi vidiki bolezni, je lahko ne samo nekoristna, ampak celo škodljiva, ker ustvarja lažni videz, da je s človekom potem vse v redu. Pomeni nekaj podobnega, kot če v avtomobilu odklopiš kontrolno lučko, če se motor pregreva. Treba je nekaj storiti s hladilnim sistemom ali mazanjem, ne pa zgolj ukiniti opozorilni signal. Bolezenski simptomi, tako telesni kot čustveni, so vedno signal, da s človekovo širšo obravnavo realnosti nekaj ni v redu. Ostajati na ravni simptoma, pomeni ne zavedati se njegovega smisla. Simptom ni bistvo bolezni, simptom je le signal motnje v celem človeku, na vseh njegovih pojavnih ravneh.
V prihodnosti, upajmo, bo del specialistične zdravniške izobrazbe tudi poznavanje psihosomatskih vzorcev, ki so tipični za bolezni, ki jih specialna medicinska panoga obravnava. Pošiljanje pacientov, ki imajo katero od deklariranih psihosomatskih bolezni, k psihiatru, kar se včasih dogaja zdaj, ni najbolj posrečena rešitev, saj se tako vzpostavlja dvotirnost obravnave. Zdravnik somatik naj bi sam poznal integralno problematiko bolezni, torej njene karakterne, nazorske, familiarno-miljejske, čustvene in situacijske predhodnike. Vedenje je premalo, osveščanje namreč pomeni tudi motiv za spremembo.